Dynamiczna Stała sekwencja Regularność

Ashtanga Joga

Intensywna praktyka fizyczna nastawiona na płynne przejścia pomiędzy pozycjami w niezmiennej sekwencji. Skupia się na synchronizacji ruchu z oddechem, a nie na uzyskaniu idealnego ułożenia ciała. Często określana medytacją w ruchu.

Ashtanga Joga to ośmio-stopniowy system praktyki jogi, przekazany współczesnemu światu przez Sri K. Pattabhi Joisa (ucznia T. Krishnamacharyi). Szkoła Ashtanga Jogi powstała w południowych Indiach, w mieście Mysore i istnieje tam do dziś.

Czytaj więcej

Ashtanga Joga

Fundamenty 
Ashtanga Jogi

Charakterystyka

Praktykujący uczy się na pamięć stałej sekwencji, tzw. serii asan, którą wykonuje samodzielnie, w rytmie swojego oddechu. Zalecana jest 6-dniowa praktyka w ciągu tygodnia, a sobota to dzień odpoczynku. Dni pełni i nowiu, tak samo jak czas menstruacji, traktowane są jako dni odpoczynku.

Ashtandze spotkasz płynne przejścia pomiędzy asanami (pozycjami) w rytm oddechu. Czas trwania w pozycji jest krótki: 3-5 oddechów. Ważne jest połączenie każdego ruchu z oddechem.

Zasady

Drishti – odpowiedni punkt dla każdej asany na którym skupiamy wzrok (nos, punkt między brwiami, pępek, kciuk, ręce, palce stóp, w prawo lub w lewo, w górę).

Oddech ujjayi – nazywany również „oddechem oceanu”, słyszalny, głośniejszy sposób oddychania gardłowego.  Dzięki niemu praktykujący nie rozprasza się i utrzymuje skupioną uwagę. Ujjayi wyznacza rytm i tempo praktyki.

Bandha. Praktykę należy wykonywać z bandhami (pieczęciami) angażowanymi w celu zapewnienia prawidłowego oddechu i przepływu energii. Dzięki nim praktyka mimo, swojej intensywności nie wyczerpuje i przynosi odświeżający efekt.

Powyższe zasady łączą się w koncepcji tristhana – 3 punktów skupienia uwagi i działania, które służą oczyszczeniu ciała, systemu nerwowego oraz umysłu.

Czytaj więcej

Dla kogo?

TAK: dla osób zdrowych, poszukujących fizycznej, aktywnej stymulacji, które szybko się nudzą i nie są w stanie wytrzymać w statycznych pozycjach utrzymywanych przez dłuższy czas. To praktyka idealna dla młodych i osób, które wycisza intensywniejszy wysiłek fizyczny.

NIE: dla osób chorych, borykających się z kontuzjami. Nie jest to też pierwszy wybór dla osób zupełnie początkujących, szczególnie, gdy zaczynają w późniejszym wieku.

color circle

Korzyści

  • wzmocnienie i kontrola ciała
  • koncentracja
  • wycofanie zmysłów do środka
  • samodyscyplina i pokora
  • regularność
  • rozgrzanie
  • detoksykacja
Ashtanga Joga Korzysci
decor

Uzyskaj dostęp do setek zajęć jogi i wyzwań

  • 30 dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy

Sesje Ashtanga Jogi w naszym Studio

W Studio PortalYogi czeka na Ciebie ponad 50 sesji Ashtanga Jogi.
Praktyki dobrane są tak, aby każdy znalazł coś idealnie dla siebie. Dlatego też sesje trwają zarówno po kilka/kilkanaście minut, jak i godzinę, dla tych, którzy lubią spędzać więcej czasu na macie.
Praktykować będziesz z naszymi wspaniałymi nauczycielami, min. z Justyną Jaworską, Kingą Drewą, Basią Lipską-Larsen czy też z Krystianem Mesjaszem. 

Play
Ashtanga – Pierwsza Seria Prowadzona z Justyną Jaworską
Play
Ashtanga – Wprowadzenie do Ashtanga Joga
Play
Ashtanga – Pierwsza Seria Prowadzona z Basią Lipską Larsen
decor
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]