regeneracja umysłu ukojenie zmysłów reset dla ciała

Techniki relaksacji

Relaksacja to świadomy sposób wchodzenia w stan relaksu, czyli rozluźnienia ciała i spokoju umysłu. Wśród wielu technik relaksacji najczęściej spotykane to: Joga Nidra, trening autogenny Schultza i relaksacja progresywna Jacobsona.

Relaksacja działa jednocześnie na dwie strefy: ciało i psychikę. Potrzebne jest ciche miejsce, w którym czujemy się komfortowo i które pozwala na przyjęcie wygodnej pozycji siedzącej lub leżącej.

Techniki relaksacji

Fundamenty 
Technik relaksacyjnych

Co to jest relaksacja

To ćwiczenia, które mają na uspokajają układ nerwowy, wyciszają umysł i rozluźniają ciało. Mogą przynieść ulgę przy mniej nasilonych problemach lub stanowić element terapii w przypadku depresji czy napadów lękowych. Wiele technik można stosować samodzielnie, w warunkach domowych. Nie wymagają one wyjątkowych warunków i sprzętu.

Rodzaje technik relaksacyjnych

Wizualizacja – wyobrażanie obrazów, doświadczeń czy miejsc, które pomagają się skupić i zrelaksować.

Skanowanie ciała – trening autogenny Schultza. Praktykujący skupia uwagę na różnych kolejnych ciała i świadomie je rozluźnia wraz z oddechem.

Joga nidra – mistyczny sen jogina, świadomy sen. Wykonywana na leżąco, polega na całkowitej pasywności ciała i jednocześnie przytomności umysłu.

Trening Jacobsona – progresywna relaksacja mięśni, stworzony przez psychiatrę. Polega na intencjonalnym napinaniu i rozluźnianiu mięśni w pozycji leżącej.

Dla kogo?

Dla zestresowanych, potrzebujących odpoczynku i rozluźnienia, mających problemy ze skupieniem lub snem, uczucie przewlekłego zmęczenia, problemy z trawieniem, zaburzenia miesiączkowania.

color circle

Korzyści

  • odwrócenie skutków stresu
  • uspokojenie układu nerwowego
  • uczucie odprężenia
  • rozładowanie napięć w ciele
  • rozluźnienie mięśni
  • lepszy sen
decor
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]